Cas d'èxit del Command Center de l'Hospital Sant Joan de Déu
L'Hospital Sant Joan de Déu ha estrenat aquesta setmana un centre de control per a regular el flux de pacients, millorar la gestió hospitalària i l'atenció a pacients.
SEMIC ha instal·lat i desenvolupat el projecte tecnològic que, una vegada més, posa la tecnologia al servei de la salut. El resultat és un dispositiu pioner, únic a Espanya, que ajuda els professionals a gestionar d'una forma més ràpida i més eficaç els llits d'hospitalització i els de l'UCI, convertint aquesta eina en quelcom especialment important en pandèmies com la que encara estem vivint amb la COVID-19.
A través d'unes pantalles, els professionals avaluen en temps real una quantitat important de dades claus sobre el funcionament del centre i decideixen, a través d'aquestes dades, quines mesures adoptar que permetin millorar la gestió dels recursos i dels llits. D'aquesta manera, l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona s'ha convertit en el primer hospital d'Espanya que disposa d'un centre de control on, a través d'unes pantalles que, segons afirma el propi Hospital "recorden a una torre de control d'un aeroport", un equip de professionals gestiona i avalua en temps real un gran volum de dades claus per a regular el flux de pacients i millorar la gestió hospitalària.
A través d'aquestes pantalles instal·lades por SEMIC, els profesionals tenen accés a dades com:
- Quants pacients s'estan operant en els quiròfans
- Quants d'aquests pacients hauran d'ingressar en l'UCI en les pròximes hores
- Quants seran traslladats de l'UCI a una habitació
- Quants estan ingressats en cada planta
En definitiva, el Command Center permet als professionals tenir una visió de conjunt i en temps real del que està passant a cada moment a l'Hospital que els ajuda a prendre les decisions més oportunes per a gestionar els llits i els recursos de la manera més òptima, evitar saturacions i colls d'ampolla.
L'espai, batejat amb el nom de Còrtex, integra, a més d'aquest centre de comandament (Command Center), un sistema de monitoratge de pacients (eCare) i un servei de contacte amb els pacients i les seves famílies (Contact center).
eCare and patient monitoring
The patient monitoring center has been in the testing phase for 6 months, during which its operation has focused on patients admitted to the Hospital with cardiac problems, thanks to the collaboration of the Hospital with the Private Foundation Well done Andreu. This monitoring system has improved the experience of patients and their six families because it has allowed them to have better mobility around the Hospital and has significantly reduced their stay in the ICU. In the next few months, the Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona plans to extend this initiative to the cardiology patients who are hospitalized at home and will also expand it to patients with other pathologies
The Contact Center: 46% of the visits to the Hospital are non-face-to-face
In this space, the medical team visits patients who do not require face-to-face care, by telephone or videoconference, and resolves their doubts and that of their six families by telephone, internet or through meetings on any other channel.
Latest published success stories
Cas d'èxit: L'Hospital Sant Joan de Déu Zaragoza garanteix condicions òptimes a la temperatura dels seus fàrmacs
L'hospital Sant Joan de Déu Zaragoza necessitava monitorar la temperatura en les neveres de farmàcia. El centre sanitari va comptar amb SEMIC, el seu Partner IT de referència, per a localitzar una tecnologia que pogués cobrir aquesta necessitat, tingués una ràpida i fàcil implantació i oferís el suport i acompanyament necessari. Els sensors i programari de Nespra van ser l'opció triada en aquest projecte.
El Repte